Aero 50 Sodomka Dynamik (Czechoslovakia, 1939-1941)
3 participants
Aero 50 Sodomka Dynamik (Czechoslovakia, 1939-1941)
_________________
We don't care the People Says , Rock 'n' roll is here to stay - Danny & the Juniors - 1958
Re: Aero 50 Sodomka Dynamik (Czechoslovakia, 1939-1941)
_________________
We don't care the People Says , Rock 'n' roll is here to stay - Danny & the Juniors - 1958
Re: Aero 50 Sodomka Dynamik (Czechoslovakia, 1939-1941)
Fabricant Aero
Modele 50 Dynamik Sodomka
Année de fabrication 1940
Début de la production
Fin de la production
Carrosserie cabrio, convertible
Nombre de portes 2
Nombre de places 2
Emplacement de moteur avant
Traction avant
Carburant essence
Cylindres en ligne, 4
Refroidissement liquide
Cylindrée 1997 cm³
Alésage 85.0 mm
Course 88.0 mm
Compression 5.2:1
Arbre a cames deux temps
Soupapes par cylindre
Carburant carburateur, 1 x Solex
Aspiration normal
Puissance [ kW / ch ] 37.0 / 50.0 a 3500 tr/mn
Couple
Puissance maximale (hybrid)
Couple maximale (hybrid)
Boite de vitesse M3
Boite de vitesse (sur demande)
Empattement 2940 mm
Voie AV 1180 mm
Voie AR 1240 mm
Longueur
Largeur 1940 mm
Hauteur
Poids 1400 kg
Vitesse maximale 125 km/h
_________________
We don't care the People Says , Rock 'n' roll is here to stay - Danny & the Juniors - 1958
Re: Aero 50 Sodomka Dynamik (Czechoslovakia, 1939-1941)
The Aero was a Czechoslovak automobile, manufactured between 1929 and 1947 by a well-known aircraft and car-body company owned by Dr. Kabes in Praha-Vysocany. Now Aero Vodochody produces aircraft only.
The last model, the Type 50, also front-wheel-drive, had a 1997 cc four-cylinder 50 PS (37 kW two-stroke engine with alloy cylinder head and was capable of reaching 78 mph (125 km/h).
After the war the company made the Type 30 until 1947. About 500 were produced with 200 going to France and 100 to Belgium. Design work had been done on a new post war range which would have had hydraulic brakes and four-speed gearboxes, but they did not go into production. Aero disappeared when the Czechoslovak motor industry was nationalised.
_________________
We don't care the People Says , Rock 'n' roll is here to stay - Danny & the Juniors - 1958
Re: Aero 50 Sodomka Dynamik (Czechoslovakia, 1939-1941)
_________________
We don't care the People Says , Rock 'n' roll is here to stay - Danny & the Juniors - 1958
Aero 50 Sodomka Dynamik (Czechoslovakia, 1939-1941)
_________________
We don't care the People Says , Rock 'n' roll is here to stay - Danny & the Juniors - 1958
Re: Aero 50 Sodomka Dynamik (Czechoslovakia, 1939-1941)
[quote="Predicta"]
Sodomka built a few examples of the Aero type 50 with Dynamik body between 1939 and 1941. They were all slightly different from each other. Note the variations in style of the head lights, radiator and many other details. The car was also known as the 'Arizona'.
[quote]
Pas mal! Ca fait très Figoni & Falaschi!
Mais de plein face on dirait que c'est une caisse de Dodge 41 posée sur un châssis de Ford T!
Faut bien pouvoir braquer les roues malgré les fender skirts avant, me direz vous!
Mais faut avouer qu'avec une voie 70cm moins large que la carrosserie (données techniques), donc 35 cm de moins de chaque côté, quand t'as ça dans ton rétro, ça doit faire étrange!!
Mais c'est une belle auto, même si je n'en voudrais pas! C'est pas mon genre de caisse.
Sodomka built a few examples of the Aero type 50 with Dynamik body between 1939 and 1941. They were all slightly different from each other. Note the variations in style of the head lights, radiator and many other details. The car was also known as the 'Arizona'.
[quote]
Pas mal! Ca fait très Figoni & Falaschi!
Mais de plein face on dirait que c'est une caisse de Dodge 41 posée sur un châssis de Ford T!
Faut bien pouvoir braquer les roues malgré les fender skirts avant, me direz vous!
Mais faut avouer qu'avec une voie 70cm moins large que la carrosserie (données techniques), donc 35 cm de moins de chaque côté, quand t'as ça dans ton rétro, ça doit faire étrange!!
Mais c'est une belle auto, même si je n'en voudrais pas! C'est pas mon genre de caisse.
_________________
Rien ne vaut le son du V8 le soir au coin du bois.
The Red Baron- Messages : 741
Date d'inscription : 01/07/2014
Age : 55
Localisation : Bordeaux
Sujets similaires
» Amc, Kaiser, Rambler, Nash, Hudson, Studebaker gassers
» Chevy 1940 - 45 custom & mild custom
» 1930's & 1940's Low Riders
» Auto Cult Concept car 1/43 scale
» Chevrolet 1946 - 48 custom & mild custom
» Chevy 1940 - 45 custom & mild custom
» 1930's & 1940's Low Riders
» Auto Cult Concept car 1/43 scale
» Chevrolet 1946 - 48 custom & mild custom
Permission de ce forum:
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum